Scenariusze lekcji
Filmoteka Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zaprasza nauczycieli szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych do korzystania z materiałów metodycznych przygotowany przez zespół Filmoteki.
Scenariusze lekcji oparte na filmach ze zbiorów Filmoteki Muzeum (m.in. Akademii Ruchu, Normana Leto, Joanny Rajkowskiej, Wilhelma Sasnala czy Franciszki i Stefana Themersonów) mogą być doskonałym uzupełnieniem zajęć z języka polskiego czy wiedzy o kulturze. Doskonale wpisując się w program nauczania, pozwalają jednocześnie rozwijać umiejętności uczniów związane z odbiorem filmów eksperymentalnych i video art, pokazując, że mogą stać się dobrym punktem wyjścia dla dyskusji na ważne dla młodzieży tematy. Ich powstaniem Filmoteka Muzeum inauguruje swoją działalność edukacyjną w ramach Koalicji dla Edukacji Filmowej.
-
ABC języka filmowego w "Krętych ścieżkach" Andrzeja Barańskiego
-
Artysta kreuje codzienność
-
Bo trzeba znać się na przenośni
-
Bryły życiorysów
-
Dotykanie tabu
-
Dwa sposoby oglądania filmu
-
Jak oceniać sztukę współczesną?
-
Jestem artystą
-
Mowa źródłem nieporozumień
-
Nieskończoność na fali
-
Nikt nie rodzi się kobietą
-
Oko i ucho
-
Piękno w obiekcie pożądania
-
Reklama sztuki a może sztuka reklamy
-
Rola artysty dawniej i dziś
-
Sasnala opowieści obrazem i muzyką
-
Sztuka to przede wszystkim myślenie